lördag 1 januari 2011

Det nya året...

Jag ligger i sängen och försöker tänka tillbaka på året som gått. Ett år som verkligen bara rusat iväg utan vidare eftertanke. All min kraft har jag lagt åt att plugga svenska...hela året har analyser om skönlitteratur varvats med grammatik och allt annat som en blivande svenskalärare måste veta...och nu är jag trött på skiten. All inspiration är borta och jag vill bara vara ifred...vill inte analysera en enda text till...vill inte skriva ett enda till PM...iallafall inte i det här ämnet. När jag inte pluggat så har jag andats och försökt att leva...och det gör jag bäst med mina killar. De bästa. Jag får alltid kraft.
I somras (då när man helt plötsligt finner en kraft igen som man trodde aldrig skulle komma tillbaka) så skrev jag en lista på saker som jag skulle göra mer av. Den innehöll allt från att resa, städa alla skåp och garderober till att skriva en bok. Jag har inte gjort något av det...inte ens städat ett skåp. Men det gör inget. Nu kommer ju ett nytt år där jag faktiskt lovar mig själv att ge mig själv lite mer glamour. För mig är glamour att unna sig något fint...ganska så ofta...hinna med att måla naglarna...vilja blogga och kanske föda barn med glitter lindat kring låren. För det ska jag också hinna med det här året...föda barn. Just nu är jag en hormonbomb som sväller på de konstigaste ställen...mår konstant magsjuke-illa och har finnar på hakan. Ändå har livet aldrig varit så vackert som nu.



Godkväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar