måndag 3 januari 2011

Tröttare än tröttast....

Miniapan har börjat använda ord som jag inte trodde att en två-åring skulle komma att använda. Uttryck som jag själv använde i tonåren...enligt E kommer alla märkliga ord från mig...alltså måste jag fortfarande prata som en fjortis. Eller så skyller jag detta på hans kusiner...det är alltid ett säkert kort.
Annars tycker jag nog att man är en ganska så god mor när det kommer till att fylla på hans ordförråd. Eftersom det just nu pågår ett krig här hemma om att han måste äta mer så har vi gemensamt kommit på en lek...inför varje tugga så får man välja på;
*Bajs
*Prutt
*Kiss
*(valfritt ord som innehåller något liknande)
Efter ordet får man placera namnet på valfri familjemedlem...sen får mjukishunden Titti godkänna ordet innan det kan nå miniapans mun. En ganska så tidskrävande process där barnet dels ökar på sitt ordförråd och dels blir mätt. Förstår om dagis vill göra samma sak när jullovet är över.


Mysig åktur i backen.


Min julklapp som jag fick av E har han själv fått en djup förälskelse i. Man häller bara i det man vill ha i brödet och så bakar den själv. Grymt skönt för en gravid människa som vill att sin son ska minnas doften av nybakat bröd från sina första år i livet.

Nu måste jag fortsätta böla till spårlöst...jag gör det även till svampbob fyrkant och vem kan slå Fredrik o Fhilip...hormonerna lever just nu sitt eget liv.

GodKväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar