onsdag 5 januari 2011

Hej då julefrid...

Jag känner hur vemodet kommer smygande till mig...jag försöker suga in det sista av julen men inget känns alls lika förtrollat längre...så idag åkte det ut. T började gråta i hög stämma, vilket jag kunde förstå när han berättade om anledningen bakom tårarna. Enligt honom så dör tomten när man packar ner julesakerna--förstå vilken ångest...det kommer säkert komma tillbaka i tonåren och bilda konstiga tankar. På terapin kommer han säkert minnas det som att det var hans mor som dödade tomten eller dylikt. Bäst vi pratar om det direkt tänkte jag. Han blev till slut nöjd när vi båda kom på att han lagt sig att sova med björnarna i skogen.
Som vanligt trycker jag i grejerna i olika påsar...jag önskar verkligen att jag hade någon slags struktur i väskor, skåp, påsar men det går bara inte. Jag måste bara knöla ihop det till små bollar. Speciellt sladdar. Det finns inte en sladd här hemma som inte har korvat ihop sig och säkert skulle vara en meter längre om jag trasslade ut dom. Iår ångrade jag mig och tog upp sladdbollarna igen som jag varsamt tryckt ner i julelådorna...jag såg helt plötsligt ett underbart tillfälle att undvika ett bråk nästa gång det blir dags att plocka upp sakerna. Smart, jag vet.

Idag har jag och mini som sagt städat ut julen, kollat bullerbyn med godis i knät och lekt med modellera...minis gubbar hade kiss och bajskorvar hängande efter sig och ville bara prata om just bajs med mina gubbar. Allt var alltså i sin ordning.


Minis bästa arg-min...


Mys.


Hetaste leksaken just nu...Pippihus och alla hennes kompisar. Faktiskt helt okej att vara med och leka...mina barbietakter sitter i.


Mini fixar barren efter granen.


Så var det även dags för lillagranen att gå och sova med björnen.

Måste kolla vidare på 112-på liv och död nu...funderade faktiskt på att bli det mesta av de yrken som visas i det programmet. Jag tror det var ett klokt val att jag lade den idén på is.

GodNatt!!

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar